Nabór wniosków na usuwanie azbestu w 2023 roku – termin przedłużony do 21.11
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu przyjmuje wnioski w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest, w ramach którego Gmina Reńska Wieś ma możliwość ubiegania się o środki finansowe na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenów nieruchomości znajdujących się na jej obszarze.
W związku z tym, Gmina Reńska Wieś planuje wystąpić o dofinansowanie zadania na 2023 rok pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Reńska Wieś” w imieniu wszystkich zainteresowanych, którzy posiadają na swojej posesji wyroby zawierające azbest.
Wydatki związane zakupem i montażem nowych pokryć leżą po stronie właściciela nieruchomości.
W związku z powyższym, ogłaszamy nabór wniosków o wykonanie usługi na przedsięwzięcia realizowane w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania wyrobów zawierających azbest w Gminie Reńska Wieś.
Wnioski o udzielenie dotacji na zadania związane z usuwaniem wyrobów azbestowych można składać w terminie od 24.10.2022 r. do 21.11.2022 r. w Urzędzie Gminy Reńska Wieś, ul. Pawłowicka 1, 47-208 Reńska Wieś, na formularzu wniosku, który dołączono do Zawiadomienia.
Do wniosku należy dołączyć:
- Oświadczenie określające tytuł prawny do nieruchomości. W przypadku nieruchomości, do której tytuł prawny posiada kilka osób, należy dołączyć zgody wszystkich, pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania
- Kserokopię dokumentu potwierdzającego zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest lub pozwolenie na budowę lub pozwolenie na rozbiórkę – zgodnie z ustawą Prawo budowlane, dokument należy złożyć w przypadku demontażu wyrobów zawierających azbest, w przypadku braku ww dokumentu, oświadczenie, że dokument zostanie dostarczony w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
- Kolorowe zdjęcia obiektów lub miejsc, z których usuwane będą wyroby zawierające azbest wraz z opisem zawierającym miejsce ich usytuowania (dopuszcza się zarówno wersję elektroniczną na elektronicznym nośniku danych, jak i wersję papierową)
- Oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis (jeśli takową otrzymano).
- Oświadczenie o pokryciu kosztów we własnym zakresie w przypadku ilości azbestu większej, niż zadeklarowana we wniosku.
Podmiot ubiegający się o dotację składa jeden egzemplarz papierowej wersji wniosku o wykonanie usługi na przedsięwzięcia realizowane w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania wyrobów zawierających azbest wraz z wymaganymi załącznikami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem. Wnioski złożone po upływie ww. terminu nie podlegają procedurze oceny i będą zwracane Wnioskodawcy.
Dotacja będzie udzielana w formie bezgotówkowej, tj. poprzez sfinansowanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest.
UWAGA!
Program realizowany będzie w 2023 roku, po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Reńska Wieś o dofinansowanie zadania z zakresu usuwania wyrobów zawierających azbest przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu.
W przypadku, gdy wniosek Gminy Reńska Wieś nie zostanie zakwalifikowany do realizacji przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, zadanie nie będzie realizowane, a konkurs zostanie unieważniony.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy w Reńskiej Wsi lub pod numerem tel. 77 405 32 27.