Chcesz otrzymać wyższy dodatek osłonowy? Zgłoś budynek do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
Każdy kto chciałby skorzystać z podwyższonej kwoty antyinflacyjnego dodatku osłonowego powinien zgłosić (jeśli tego jeszcze nie zrobił) swój budynek w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Tym bardziej, że taki obowiązek ciąży na każdym do końca czerwca 2022. W przypadku nowo powstałych budynków należy to zrobić w termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła.
Deklarację można złożyć:
– drogą elektroniczną na stronie zone.gunb.gov.pl
– lub w wersji papierowej w Punkcie Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Gminy Reńska Wieś.
Wzór wniosku dostępny jest w Punkcie Obsługi Mieszkańca oraz TUTAJ.
Celem złożenia deklaracji jest pozyskanie od mieszkańców rzetelnych i wiarygodnych informacji na temat używanych źródeł ogrzewania swoich domów oraz stosowanego opału. Zebranie tych informacji w jedną bazę pozwoli podejmować skuteczne działania mające na celu poprawę jakości powietrza.
Złożenie deklaracji do CEEB jest obowiązkowe.
Ulotka informacyjna o CEEB dostępna jest TUTAJ.
A czym jest antyinflacyjny dodatek osłonowy?
To wsparcie mające zrekompensować wzrost cen energii i kosztów ogrzewania, skierowane do gospodarstw domowych, których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają 2100 zł w gospodarstwach jednoosobowych lub 1500 zł na osobę w gospodarstwach wieloosobowych.
Więcej o zasadach jego wypłacania można przeczytać TUTAJ.